ענת מאיר - מאמנת כושר ומדריכת ארובי
   

פירסומים

"קפיצת מדרגה" - טור הכושר ואורח חיים בריא של ענת מאיר במקומון קול הרצליה

מידי שבוע במקומון קול הרצליה תוכלו לקרוא את הטור של ענת מאיר, מאמנת כושר בכירה ומנחת תוכניות כושר בטלוויזיה.

גמישות ומתיחות

הגמישות והמתיחות הינן מרכיב חשוב ביותר בין מרכיבי הכושר הגופני,ולפעמים יש נטייה להמעיט בערכן.יש לבצעם ליפני אימון ובעיקר בסיומו ואם לא ביצענו אימון באותו יום מומלץ מאוד לאחר שהיתעוררנו בבוקר לבצע כמה תרגילי מתיחות בסיסיים.

אימון הגמישות המתבצע למעשה עי מתיחות משפר לנו את תווך התנועה ומסייע לנו בביצוע פעילויות יום יומיות פשוטות:דוגמת הורדת חפצים מימדף גבוה פעילות בה אנו נידרשים לימתוח את הזרוע ,קשירת בגד מאחורי הגב ועוד.
הגמישות משפרת לנו את תנועתיות המיפרקים ומונעת פציעות,משפרת לנו את ההרגשה הטובה ומסייעת בשיפור היציבה, מסייעת במניעת כיווץ שרירים אשר יכול להיגרם בסוף אימון.
מומלץ ללא קשר לביצוע אימון, להתחיל את הבוקר עם 10 דקות מתיחה לחלק גוף עליון ותחתון :לעבוד במתינות ולהישמע לגוף!

הרי לפניכם 3 תרגילים מומלצים שניתן לבצעם בבית גם עם מקל של מטאטא מידי בוקר:

תרגיל מס 1

 

בעמידה בבירכיים כפופות בטן מוכנסת היטב,מניחים את המקל לצידי הגוף, יד ישרה מונחת עליו, היד החופשייה מורמת כלפי מעלה לכיוון המקל תוך כדי יישור אותה הרגל, וחזרה לעמדת מוצא:היד החופשייה חוזרת ליד הגוף ובירכיים כפופות.
יש לבצע בכל צד בין 6-8 חזרות באיטיות ולישהות כ5 ש במצב הכפיפיה לצד.

 

תרגיל מס 2

2 ידיים אוחזות את קצה המקל העליון,הידיים מקבילות לארץ ואנו עומדים בפיסוק[ראה תמונה]:יש לישהות במצב זה בין 10-15 שניות כ3 פעמים .בין פעם לפעם ניתן להרפות . התרגיל מצוין למתיחת חלק גוף עליון ותחתון.

תרגיל מס 3

בבירכיים כפופות יש לאחוז את המקל בשתי קצותיו, כשהידיים ישרות ליד האוזניים.יש ליכפוף את הגוף תוך כדי הפניית הידיים פעם לצד אחד ופעם לצד השני,תוך כדי יישור הרגל הנגדית לצד הכפיפה (ראה תמונה).
יש לבצע את התרגיל כ-20 חזרות (כפיפה לימין ולשמאל נחשבת כחזרה אחת).

חזרה לרשימת הפירסומים